Nieuw communicatieplatform voor de energiemarkt
Momenteel loopt er een migratie naar een nieuw communicatieplatform voor netbeheerders en energieleveranciers in België. Dit kan een impact hebben op de dienstverlening bij energieleveranciers in de maand november tot begin december.
We sommen de belangrijkste zaken voor u op:
Wat zal u merken als klant?
- Bestaande klanten zullen hier weinig van ondervinden maar het kan het zijn dat uw afrekening wat vertraging heeft.
- Nieuwe klanten met een contract die start in de maand november of december zullen iets langer moeten wachten op hun eerste voorschot.
- U hebt een dringende nieuwe aansluiting in november?
Contacteer ons zo snel mogelijk. Elindus kan voor dringende nieuwe aansluitingen de nodige stappen nemen richting de netbeheerder.
- Bent u verhuisd in de maand november?
Als u de vertrekkende klant bent, dan raden we u aan goed af te spreken met de overnemer zo snel mogelijke het nodige te doen. Elindus kan namelijk geen vertrekkende klant melden aan de netbeheerder.
Als u de overnemer bent: Stuur zeker tijdig het energieovernamedocument op naar Elindus, zodat we een contract kunnen opstellen voor u.
- Uw contract loopt ten einde in de maand november of december?
Het kan zijn dat u nog een voorschot voor de maand december ontvangt, omdat uw netbeheerder het bericht van einde levering nog niet verwerkt heeft. Dit voorschotbedrag wordt afgehouden op uw slotfactuur.
- U wacht op uw afrekening?
Meteropnames in oktober of november worden zo snel mogelijk door de netbeheerders verwerkt. Het kan zijn dat uw afrekening wat vertraging heeft.
Wij hopen u als klant vanaf begin december terug de normale dienstverlening te kunnen bieden na een goede migratie.